|
ПОСТАНОВА КАБІНЕТУ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ від 29 квітня 2004 р. № 576
Відповідно до статті 9 Закону України “Про питну воду та питне водопостачання” Кабінет Міністрів України п о с т а н о в л я є: 1. Затвердити Порядок підготовки та оприлюднення Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні, що додається. 2. Утворити комісію для щорічної підготовки Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні з представників центральних органів виконавчої влади за переліком згідно з додатком. Дозволити голові комісії затверджувати її персональний склад.
Прем’єр-міністр України
ЗАТВЕРДЖЕНО ПОРЯДОК 1. Цей Порядок визначає процедуру щорічної підготовки та оприлюднення Національної доповіді про якість питної води та стан питного водопостачання в Україні (далі — Національна доповідь).2. Підготовка Національної доповіді здійснюється комісією за таким графіком: січень — уточнення персонального складу комісії на поточний рік; визначення обсягів і складу необхідної інформації, форми її надання; планування та організація збирання інформації; березень — надіслання Держжитлокомунгоспом центральним органам виконавчої влади, обласним, Київській та Севастопольській міським держадміністраціям листів-запитів щодо підготовки матеріалів; квітень — підготовка матеріалів центральними органами виконавчої влади, обласними, Київською і Севастопольською міськими державними адміністраціями; червень — аналіз та узагальнення матеріалів комісією; підготовка остаточного тексту Національної доповіді та її оприлюднення; липень — оприлюднення Національної доповіді. 3. До підготовки Національної доповіді залучаються центральні органи виконавчої влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, обласні, Київська і Севастопольська міські держадміністрації та органи місцевого самоврядування, які надають інформацію з питань: Держжитлокомунгосп — аналізу стану забезпечення населення питною водою та питним водопостачанням; здійснення заходів щодо захисту та охорони об’єктів централізованого питного водопостачання; роз’яснення населенню порядку розрахунку тарифів на послуги централізованого питного водопостачання; забруднення питної води, кількість і причини його випадків; накладення штрафів згідно з протоколами, а так само застосування санкцій до підприємств питного водопостачання у разі порушення ними законодавства у сфері питної води та питного водопостачання; МОЗ — проведення моніторингу дотримання санітарних норм хімічних, бактеріологічних, радіологічних показників стану водних об’єктів, призначених для питного водопостачання, та систем питного водопостачання; Мінприроди — проведення моніторингу стану водних об’єктів, які є джерелами питного водопостачання в цілому по Україні та в окремих регіонах; Мінагрополітики, Міноборони, Мінпромполітики, Мінтранс — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану підприємств та реформування водного сектору підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері їх управління; Мінпаливенерго — реформування водного сектору підприємств, що перебувають у сфері його управління і належать до містоутворюючих; Держводгосп — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері його управління, стану поверхневих джерел питного водопостачання і проведення моніторингу якості води в цих джерелах та тенденцій до її змін; Держкомприродресурсів — стану використання ресурсів та моніторингу підземних вод; МНС — характеристики надзвичайних ситуацій у сфері питного водопостачання, що виникали протягом звітного року, здійснення заходів і рекомендацій щодо недопущення їх у майбутньому; обласні, Київська та Севастопольська міські держадміністрації — визначення якості питної води, стану джерел, систем питного водопостачання та водовідведення, фінансово-економічного стану та реформування підприємств питного водопостачання, що перебувають у сфері їх управління. Інформація надається за формою, встановленою Держжитлокомунгоспом. 4. Комісія аналізує та узагальнює отриману інформацію і готує Національну доповідь за такими розділами: Джерела питного водопостачання: характеристика поверхневих і підземних джерел, якість води, динаміка та тенденції до її змін згідно з вимогами діючих нормативів і стандартів на питну воду та Положення про державну систему моніторингу довкілля, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 30 березня 1998 р. № 391. Характеристика систем питного водопостачання: загальна характеристика систем (незалежно від їх форм власності та підпорядкування), характеристика окремих елементів (водозаборів, очисних споруд, насосних станцій, мереж та шахтних колодязів), зміни у них (впровадження нових технологій та обладнання для очищення і знезараження, заміна насосного обладнання, перекладання, санація мереж тощо), виникнення надзвичайних ситуацій протягом звітного року. Характеристика якості питної води: результати моніторингу якості питної води, зафіксовані відхилення від вимог діючих нормативів і стандартів на питну воду в цілому по Україні та в розрізі окремих регіонів, визначення районів, міст, селищ і сіл, де ці показники є найгіршими, а питання забезпечення населення якісною питною водою потребує негайного вирішення, зміни якості питної води в системах питного водопостачання, епідемічні ситуації, пов’язані з якістю питної води, заходи, що здійснювалися для поліпшення забезпечення населення питною водою гарантованої якості. Характеристика систем водовідведення: загальна характеристика комунальних систем водовідведення, характеристика окремих елементів систем водовідведення (мереж та колекторів, насосних станцій, очисних споруд), зміни в елементах систем водовідведення (перекладання мереж і заміна колекторів, заміна насосного обладнання, впровадження нових технологій та обладнання для очищення стічних вод). Характеристика якості очищених стічних вод: загальна характеристика якості очищених стічних вод, які скидаються у водойми, та їх вплив на довкілля, виникнення надзвичайних ситуацій протягом звітного року. Стан реформування та розвитку водного сектору: впровадження нових форм управління підприємствами, удосконалення нормативно-правової бази, фінансово-економічний стан підприємств питного водопостачання, шляхи взаємодії з громадськістю, досвід передових підприємств, рекомендації з реформування сектору. 5. Текст Національної доповіді скріплюється підписами членів комісії і в десятиденний строк передається для оприлюднення в засобах масової інформації.
Додаток ПЕРЕЛІК Держжитлокомунгосп (Голова Комітету — голова комісії) МОЗ (Міністр — заступник голови комісії) Мінприроди Мінагрополітики Міноборони Мінпаливенерго Мінпромполітики Мінтранс МНС Держводгосп Держкомприродресурсів |
Copyright © 2004-2025, ЛЕОНОРМ.
|