КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
від 22 січня 2004 р. N 65
Київ
Про затвердження Положення про
Державну інспекцію з контролю якості
сільськогосподарської продукції та
моніторингу її ринку
Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Затвердити Положення
про Державну інспекцію з контролю якості
сільськогосподарської продукції та
моніторингу її ринку (додається).
2. Призначити головою
Державної інспекції з контролю якості
сільськогосподарської продукції та
моніторингу її ринку Білого Олександра
Івановича.
3. Міністерству аграрної
політики подати у тримісячний строк
пропозиції щодо приведення актів Кабінету
Міністрів України у відповідність із цією
постановою.
4. Взяти до відома, що
Державна інспекція з контролю якості
сільськогосподарської продукції та
моніторингу її ринку розміщується у м.
Києві по вул. Хрещатик, 24.
Прем'єр-міністр
України
|
В. ЯНУКОВИЧ
|
Інд. 22
ЗАТВЕРДЖЕНО
постановою Кабінету Міністрів
України
від 22 січня 2004 р. N 65
|
|
ПОЛОЖЕННЯ
про Державну інспекцію з контролю якості
сільськогосподарської продукції та
моніторингу її ринку
1. Державна інспекція з
контролю якості сільськогосподарської
продукції та моніторингу її ринку (Держконтрольсільгосппрод)
є урядовим органом державного управління,
що діє у складі Мінагрополітики і
підпорядковується йому.
Держконтрольсільгосппрод
є правонаступником Головної державної
інспекції якості та сертифікації
сільськогосподарської продукції
Мінагрополітики.
2.
Держконтрольсільгосппрод у своїй
діяльності керується Конституцією і
законами України, актами Президента
України і Кабінету Міністрів України, цим
Положенням та наказами Мінагрополітики.
У межах своїх
повноважень Держконтрольсільгосппрод
узагальнює практику застосування
законодавства з питань, що належать до його
компетенції, здійснює систематичний
контроль за його виконанням, розробляє
пропозиції щодо вдосконалення
законодавства і вносить їх на розгляд
Міністру аграрної політики.
3. Основними завданнями
Держконтрольсільгосппроду є:
1) участь у межах
компетенції в реалізації державної
політики у сфері державного контролю
якості сільськогосподарської продукції,
зокрема зерна та продуктів його переробки,
проведення моніторингу ринку
сільськогосподарської продукції;
2) участь в організації
контролю за формуванням державних та
регіональних ресурсів
сільськогосподарської продукції, її якості,
сприяння здійсненню заходів щодо державної
підтримки товаровиробників;
3) здійснення державного
контролю за додержанням вимог стандартів,
технічних умов, інших нормативних
документів, пов'язаних з якістю, безпекою,
сертифікацією сільськогосподарської
продукції під час її заготівлі, зберігання,
переробки, реалізації та здійснення
експортно-імпортних операцій.
4.
Держконтрольсільгосппрод відповідно до
покладених на нього завдань:
1) забезпечує виконання
нормативно-правових актів з питань
контролю якості та безпеки
сільськогосподарської продукції;
2) координує роботу з
додержання нормативно-правових актів на
підприємствах незалежно від форми
власності та господарювання, здійснення
державного контролю якості
сільськогосподарської продукції,
додержання технічних умов, вимог технічних
регламентів, державних стандартів та інших
нормативно-технічних документів під час її
виробництва, зберігання та реалізації,
ведення технологічних процесів;
3) бере разом з місцевими
органами виконавчої влади та органами
місцевого самоврядування участь в
організації контролю за формуванням
державних та регіональних ресурсів
сільськогосподарської продукції,
проводить моніторинг її ринку, аналізує
стан і додержання статистичної звітності
щодо кількісно-якісного збереження зерна
та продуктів його переробки;
4) забезпечує контроль
та координацію роботи з визначення
показників якості сільськогосподарської
продукції, зокрема зерна та продуктів його
переробки, з видачею сертифікатів якості,
які є обов'язковими під час здійснення
експортно-імпортних операцій та
відвантаження її в пункти накопичення для
подальшого експорту та/або за спеціальним
призначенням переміщення по території
України;
5) координує в межах
своїх повноважень державний контроль за
додержанням закупівельними, переробними,
торговельними підприємствами і
організаціями незалежно від форми
власності та господарювання правил
торгівлі, реалізації і зберігання
плодоовочевої продукції, готує експертні
висновки із спірних на плодоовочевому
ринку питань;
6) проводить моніторинг
та здійснює прогнозування кон'юнктури
ринку сільськогосподарської продукції,
бере участь в організації маркетингу і
вносить відповідні пропозиції
Мінагрополітики;
7) здійснює захист прав
суб'єктів ринку та споживачів щодо
забезпечення їх якісною
сільськогосподарською продукцією, зокрема
зерном та продуктами його переробки,
контролює її відповідність вимогам
державних стандартів, технічним умовам;
8) узагальнює зведені
матеріали щодо декларування зерна і подає
відповідну інформацію заінтересованим
центральним органам виконавчої влади в
установленому порядку;
9) узагальнює зведені
матеріали за актами зачистки на
використані і проінвентаризовані партії
зерна та продуктів його переробки на
хлібоприймальних і зернопереробних
підприємствах незалежно від форми
власності та господарювання;
10) аналізує та
узагальнює показники обстеження якості
зерна нового врожаю, готує і надає
відповідну інформацію Мінагрополітики;
11) аналізує причини
зараження зерна та продуктів його
переробки на хлібоприймальних і
зернопереробних підприємствах незалежно
від форми власності і господарювання,
вживає заходів до проведення
підприємствами необхідних робіт,
спрямованих на захист зерна та продуктів
його переробки від шкідників і псування;
12) забезпечує
проведення експертизи зерна та продуктів
його переробки, які визнані за результатами
лабораторного аналізу непридатними для
продовольчого використання, а також
приймає рішення про можливість їх
подальшого використання або знищення в
установленому порядку;
13) бере участь у
розробленні планів перегляду та
впровадження державних стандартів,
технічних умов, нормативних документів і
методичних рекомендацій, погодження і
затвердження нормативно-технічної
документації з питань якості
сільськогосподарської продукції;
14) організовує
підвищення кваліфікації спеціалістів
структурних підрозділів
Держконтрольсільгосппроду, бере участь у
розробленні навчальних програм, а також у
реалізації державної політики стосовно
добору і розстановки кадрів у цій сфері;
15) виконує інші функції
відповідно до законодавства;
16) розглядає пропозиції,
заяви і скарги товаровиробників,
переробних підприємств, закупівельних та
інших організацій, а також громадян із
спірних питань щодо оцінки кількісних та
якісних показників продукції і вживає
заходів для об'єктивного їх вирішення.
5.
Держконтрольсільгосппрод має право:
1) у межах своїх
повноважень одержувати згідно з
інструкціями та відповідними нормами від
хлібоприймальних, закупівельних,
переробних і збутових підприємств та
організацій незалежно від форми власності
та господарювання зразки продукції, що
закуповується для державних або
регіональних потреб, в обсягах,
передбачених регламентами, які
затверджуються Держспоживстандартом, з
метою перевірки її якості на відповідність
державним стандартам, технічним умовам та
вимогам іншої нормативно-технічної
документації;
2) координувати та
отримувати інформацію щодо додержання
елеваторами, хлібоприймальними,
закупівельними та переробними
підприємствами незалежно від форми
власності та господарювання вимог
державних стандартів, технічних умов та
інших нормативних документів під час
здавання-приймання, транспортування,
розміщення, зберігання
сільськогосподарської продукції, а також
правильність розрахунків за неї у процесі
формування запасів державних або
регіональних ресурсів;
3) вносити
правоохоронним органам пропозиції щодо
притягнення до відповідальності в
установленому порядку керівників
підприємств незалежно від форми власності
та господарювання, які порушили порядок
проведення закупівель, зберігання,
переробки, розрахунків, визначення якості
сільськогосподарської продукції;
4) одержувати в
установленому порядку від органів
виконавчої влади та органів місцевого
самоврядування, підприємств, установ та
організацій незалежно від форми власності
та господарювання інформацію, необхідну
для виконання покладених на нього завдань;
5) залучати спеціалістів
органів виконавчої влади, підприємств,
установ та організацій (за погодженням з їх
керівниками) для розгляду питань, що
належать до його компетенції;
6) використовувати за
згодою власників у разі потреби для
визначення якості сільськогосподарської
продукції лабораторії та необхідні
технічні засоби підприємств, установ та
організацій незалежно від форми власності
та господарювання, які здійснюють
закупівлю, зберігання та переробку цієї
продукції;
7) відвідувати
підприємства, установи та організації
незалежно від форми власності та
господарювання, які здійснюють закупівлю,
зберігання і переробку
сільськогосподарської продукції для
державних та регіональних потреб, і
видавати приписи про усунення порушень та
недоліків у забезпеченні її якості.
6.
Держконтрольсільгосппрод у процесі
виконання покладених на нього завдань
взаємодіє із структурними підрозділами
Мінагрополітики, органами виконавчої влади
та органами місцевого самоврядування,
громадськими організаціями.
7.
Держконтрольсільгосппрод очолює голова,
який одночасно є Головним державним
інспектором якості сільськогосподарської
продукції України. Голова призначається на
посаду і звільняється з посади Кабінетом
Міністрів України за поданням Міністра
аграрної політики.
Голова
Держконтрольсільгосппроду є членом
колегії Мінагрополітики.
8. Голова
Держконтрольсільгосппроду має трьох
заступників, у тому числі одного першого,
які призначаються на посаду і звільняються
з посади Кабінетом Міністрів України за
поданням Міністра аграрної політики,
погодженим з головою
Держконтрольсільгосппроду.
Розподіл обов'язків між
заступниками проводить голова
Держконтрольсільгосппроду.
Заступники голови
Держконтрольсільгосппроду одночасно є
заступниками Головного державного
інспектора якості сільськогосподарської
продукції України.
9. Голова
Держконтрольсільгосппроду - Головний
державний інспектор якості
сільськогосподарської продукції України:
здійснює керівництво
діяльністю Держконтрольсільгосппроду,
несе персональну відповідальність перед
Кабінетом Міністрів України і Міністром
аграрної політики за виконання завдань,
покладених на Інспекцію;
призначає на посаду і
звільняє з посади керівників структурних
підрозділів та інших працівників
Держконтрольсільгосппроду (крім
заступників голови);
підписує видані в межах
компетенції Держконтрольсільгосппроду
накази і організовує перевірку їх
виконання;
визначає ступінь
відповідальності заступників голови,
керівників структурних підрозділів та
працівників Держконтрольсільгосппроду;
надає спеціалістам
Держконтрольсільгосппроду повноваження
державного інспектора якості
сільськогосподарської продукції;
розпоряджається майном
та коштами Держконтрольсільгосппроду в
межах кошторису згідно із законодавством;
здійснює інші
повноваження, передбачені законодавством
та цим Положенням.
10.
Держконтрольсільгосппрод для реалізації
покладених на нього завдань за погодженням
з Міністром аграрної політики може
утворювати територіальні органи у межах
граничної чисельності працівників
Інспекції.
11. З метою забезпечення
ефективної діяльності та вирішення інших
питань у Держконтрольсільгосппроді
утворюється колегія в складі голови, його
заступників та керівників структурних
підрозділів.
Колегію очолює голова
Держконтрольсільгосппроду.
Положення про колегію
та її персональний склад затверджує
Міністр аграрної політики.
Рішення колегії
проводяться в життя наказами
Держконтрольсільгосппроду.
12. Граничну чисельність
працівників Держконтрольсільгосппроду за
поданням його голови затверджує Міністр
аграрної політики в межах граничної
чисельності працівників Мінагрополітики,
визначеної Кабінетом Міністрів України.
13. Структуру
Держконтрольсільгосппроду за поданням
його голови затверджує Міністр агарної
політики.
14. Штатний розпис,
кошторис Держконтрольсільгосппроду
затверджує його голова за погодженням з
Міністром аграрної політики та Мінфіном.
15.
Держконтрольсільгосппрод утримується за
рахунок державного бюджету в межах коштів,
передбачених на утримання Мінагрополітики.
16. Умови оплати праці
працівників Держконтрольсільгосппроду
визначаються Кабінетом Міністрів України.
17.
Держконтрольсільгосппрод є юридичною
особою, має самостійний баланс,
реєстраційні рахунки в установах
Державного казначейства, бланк та печатку
із зображенням Державного Герба України і
своїм найменуванням.
____________
Назад
|